لنز 70-24 کانن سری ال با گشودگی دیافراگم 2.8 یک لنز عالی برای عکاسان حرفه ای می باشد
این لنز نسبت به نسخهی قبلیش ساخت بدنه و کیفیت تصویر بالاتری دارد. در این لنز از جدیدترین فناوریهای صنعت عدسیسازی استفاده شده است. در ساختار اپتیکی لنز یک عدسی با پاشش نوری بسیار کم (Super UD)، و دو عدسی با پاشش نوری کم (UD) بهکار رفتهاند تا آبراسیون رنگی (Chromatic Aberration) را، خصوصاً در گوشههای کادر سر واید لنز، بهحداقل برسند. دو عدسی غیرکروی (Aspheric) به صورت ترکیبی آبراسیون هالهای (Spherical Aberration) را در کل گسترهی زوم کاهش میدهند. پوششهای سطحی عدسیها باعث بهبود بازنمایی رنگ و تعادل رنگی لنز میشوند، و شبحوارگی (Ghosting) را کاهش میدهند. دیافراگم لنز 9 تیغه (دایرهای) دارد، تا قسمتهای فوکوسنشدهی تصویر (بوکه) به زیبایی ثبت شوند. یک موتور فوکوس خودکار فراصوتی حلقهای (Ring-Type USM) بههمراه پردازندهی (CPU) قوی، و الگوریتم جدید فوکوس خودکار، باعث فوکوس خودکار سریع، بیصدا و دقیق میشوند. بدنهی این لنز برای استفادهی مداوم و حرفهای طراحی شده و مقاومت آن در مقابل غبار و رطوبت نسبت به نسخهی قبلی افزایش یافته است. سطح عدسیهای انتهایی جلو و عقب، و سطح خارجی لنز از یک پوشش فلورینی پوشیده شدهاند تا در مقابل لکههای چربی (مانند آثار انگشتان)، و غبار مقاوم باشند. یک کلید قفل، لنز را در صورت لزوم در بستهترین حالت نگه میدارد تا بهصورت اتفاقی باز نشود.
فاصله کانونی | 24–70 mm |
نوع لنز | زوم |
بیشترین قطع | 35mm FF |
لرزشگیر | ندارد |
مانت لنز | Canon EF |
بیشترین عدد دیافراگم | F2.8 |
کمترین عدد دیافراگم | F22.0 |
حداقل فاصله فوکوس | 38 سانتیمتر |
فوکوس اتوماتیک | دارد |
وزن | 805 گرم |
دهانه لنز | 82 میلیمتر |
طول | 113 میلیمتر |
قطر | 89 میلیمتر |
این لنز یکی از بهترین لنزهایی است که برای استفاده روی دوربین های فول فریم در آتلیه پیشنهاد می شود.
لنز Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM در فوریه 2012 از سوی کانن معرفی شد و به عنوان یک بروزرسانی برای لنز قدیمی EF 24-70mm f/2.8L USM معرفی شد.طراحی جدید این لنز از سوی کانن توانست لنزی استاندارد و بسیار با کیفیت را روانه بازار کند که هر عکاسی عاشق آن میشود. طراحی جدید کانن باعث شد تا اندازه این لنز کوچکتر شود و حجم آن نیز کاهش یابد.کانن این لنز را تا حد زیادی در مقابل گرد و غبار و آب مهر و موم نموده است.این لنز در درجه اول برای قطع فول فریم طراحی شده است اما مطابق معول میتوان از آن در دوربین های قطع APS-C نظیر EOS 7D نیز استفاده کنید که در آن زاویه معادل 112-38 را ارائه میدهد. این لنز برای عکاسان حرفه ای که نیاز به لنزی دارند که بتواند طیف وسیعی از کارها را انجام دهد بسیار مناسب است.کانن این لنز را با 18 عنصر در 13 گروه که دارای دو شیشه UD برای کم کردن پراکندگی نور و همچنین یک شیشه Super UD غیر کروی برای به حداقل رساندان انحراف نوری است ساخته است.موتور اولترا سونیک برای اتوفوکوس سریع و دیافراگم مدور برای ساختن بکگراند محو از دیگر تدابیری است که کانن برای این لنز در نگاه سطحی در نظر گرفته است. طراحی Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM یک طراحی کاملا استاندارد از سری L کانن است.حلقه زوم نزدیک به انتهای لنز و حلقه فوکوس آن در جلوی لنز است.بین این دو شما میتوانید دکمه انتخاب حالت فوکوس و قفل زوم را ببنید.نکته ای که باید در اینجا بگوییم عدم وجود لرزش گیر است که کانن به دلایل خاص خود از لرزش گیر در این لنز استفاده نکرده است.این مسأله کمی رقابت این لنز را با Tamron SP 24-70mm F/2.8 Di VC USD که دارای لرزش گیر است و قیمت پایین تری نیز دارد جذاب میکند.البته این نکته را باید در نظر گرفت که کانن در تستها کیفیت فوقالعاده ای را از خود به نمایش گذاشته است. EF 24-70mm f/2.8L II USM در تست های قطع APS-C نتایج فوق العاده ای را از خود به نمایش گذاشت.در این قطع این لنز از تمام لنزهای هم رده خود در قطع APS-C نتیاج بهتری را به نمایش گذاشته است.وضوح لنز در تمام کادر حتی در دیافراگم 2.8 هم بسیار خوب و قابل قبول است.به طوری که حتی تا دیافراگم 8 شما میتوانید یک وضوح خوب و یکدست را در تمام کادر مشاهده کنید.سایه روشن لنز حتی در دیافراگم 2.8 و فاصله کانونی 24 چیزی نزدیک به صفر است و اعوجاج آن نیز بسیار کم است. تست Full frame Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM نتایج فوق العاده ای در قطع فول فریم از خود به نمایش گذاشت.نتایجی که با توجه به هر استانداردی میتوان گفت این لنز در رده خود، در رتبه بالاتری نسبت به رقبای خود قرار میگیرد.وضوح لنز در دیافراگم 5.6 و در تمام فواصل کانونی بسیار عالی است.اما سایه روشن نسبت به قطع APS-C بالاست. انحراف رنگی انحراف رنگی در قطع فول فریم بسیار کم است.تنها کمی انحراف رنگی در گوشه های بالایی تصویر به چشم میخورد که خیلی باید دقت به خرج دهید تا آن را پیدا کنید. تست استودیویی مثل همیشه تست استودیوی ما با طیف وسیعی از تصاویر انجام شد.این تست به ما اجازه میدهد تا نواقصی را که نتوانسته بودیم در تست های قبلی متوجه آنها شویم،پیدا کنیم.نکته منفی که ما در این تست ها متوجه آن شدیم ضعف این لنز در عکاسی از فاصله نزدیک(ماکرو) میباشد. در تستهای استودیوی انحراف رنگی این لنز بسیار کم بود و به همین دلیل میتوان از آن در نور طبیعی با خیال راحت استفاده کرد.طبق معمول اگر بخواهیم بیشترین حاشیه رنگی را در این لنز ببنیم باید در حالت واید آن بررسی کنیم.در این حالت حتی با غیر فعال کردن گزینه اصلاح رنگی ،در گوشه های تصویر کمی انحراف رنگی دیده میشود که خیلی باید دقت کنید تا آن را مشاهده نمایید.در اینجا ما میخواستیم که انحراف رنگی را در گوشه های کادر و در فاصله کانونی 24 میلیمتر بررسی کنیم که برای این منظور از نرم افزار DxO Optics Pro استفاده کردیم که حتی با استفاده از این نرم افزار نیز انحراف رنگی به قدری ناچیز بود که نمیتواند در چاپ تأثیری بگذارد. سایه روشن سایه روشن لنز با دو استاپ افزایش دیافراگم از 2.8 به 5.6 تقریبا از بین میرود که برای این کلاس از لنزها تقریبا عادی است.در فواصل کانونی 50 تا 70 سایه روشن در انتهای گوشه کادر به یکباره زیاد میشود که میتواند در بعضی شرایط مزاحم کار شود،هرچند میتوان آن را اصلاح کرد. در تصاویر روبرو میتوانید میزان سایه روشن در گوشه های کادر در شرایط مختلف را ببنید. نتیجه گیری کلی در کل میتوان گفت که Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM یک لنز استاندارد و کاملا مطمئن در رده خود است که هر عکاس حرفه ای آرزوی داشتن آن را میکند.انتظار میرود این لنز در شرایط مختلف بتواند نهایت بازدهی را داشته باشد.اتوفوکوس این لنز سریع،بی صدا و بی نقص میباشد.مهر و موم بودن آن تا حد زیادی این لنز را در مقابل گرد و غبار ایمن ساخته است. نقاط قوت اپتیک بی عیب و نقص و عالی مقاومت مؤثر در برابر flare فوکوس دقیق،بی صدا و بی نقص کیفیت ساخت عالی و مقاوم در شرایط جوی مختلف نقاط ضعف سایه روشن ناخوشایند در فاصله کانونی 50 تا 70 میلیمتر و دیافراگم 2.8 در قطع فول فریم. در عکسهایی که از فاصله نزدیک گرفته شده اند(ماکرو) کیفیت تصویر پایین تر است. عدم وجود لرزشگیر قیمت بالا